Видноколо Подільської ікони: ренесанс, бароко – наїв. Виставка з фондової збірки музею

Оцініть матеріал!
(0 голосів)

Період роботи виставки: 16.07.2020 - 16.08.2020

У Великій виставковій залі музею з 16 липня розпочала роботу нова виставка з фондової збірки музею «ВИДНОКОЛО ПОДІЛЬСЬКОЇ ІКОНИ: РЕНЕСАНС, БАРОКО – НАЇВ».

На виставці, приуроченій 1032-й річниці Хрещення Київської Русі – України, представлені 23 народні ікони, сюжети яких пов’язані з відлунням у наївному малярстві Східного Поділля кінця ХVІІІ–ХІХ ст. панівних стилів світового мистецтва.

Концепція експозиції полягає у популяризації такого яскравого явища, яким є народні ікона, тому у зв’язку з конкретними творами знайомимо наших відвідувачів з історією релігійних сюжетів, які стали відомими у західноєвропейському мистецтві і згодом полюбилися подільським вірянам. Серед них «Коронування Богородиці», «Святе сімейство», «Каяття Марії Магдалини», алегоричні барокові сюжети тощо.

img00.jpg
img00.jpg
img01.jpg
Ікона «Св. Миколай. Новозавітна Трійця. Різдво Ісуса Христа. Архангел Гавриїл». XIX ст. Східне Поділля, полотно, олія
img01.jpg
img02.jpg
Ікона «Різдво Богородиці. Введення до храму». Кін. XVIII ст. Східне Поділля, дерево, олія
img02.jpg
img03.jpg
img03.jpg
img04.jpg
img04.jpg
img05.jpg
img05.jpg
img06.jpg
Ікона «Недріманне око». XIX ст. Східне Поділля, полотно, олія
img06.jpg
img07.jpg
img07.jpg
img08.jpg
Ікона «Ісус Христос Спаситель». Кін. XVIII ст. Східне Поділля, дерево, олія
img08.jpg
img09.jpg
Ікона «Коронування Богородиці». Кін. XVIII ст. Східне Поділля, дерево, олія
img09.jpg
img10.jpg
Ікона «Богородиця. Свята Варвара». XIX ст. Східне Поділля, полотно, олія
img10.jpg
img11.jpg
Ікона «Голова Святого Івана Хрестителя». XIX ст. Східне Поділля, дерево, олія
img11.jpg
img12.jpg
Ікона «Архангел Михаїл». Кін. XVIII ст. Східне Поділля, дерево, олія
img12.jpg
previous arrow
next arrow
Play Pause

Саме за часів бароко ХVІІ–ХVІІІ ст. в українському іконописі помітний вплив мистецтва Західної Європи. В церковних візитаціях (ревізії та інспекції церковного майна) ХІХ ст. про такі ікони писали «ікона венеціанського живопису» або «знавці знаходять в іконі італійське письмо». За версією українського мистецтвознавця В. Щербаківського, появі подібних творів сприяли цехові об’єднання майстрів пензля. У цьому контексті стають зрозумілими ремінісценції західного, частіше італійського мистецтва, у народному малярстві і, перш за все, взірців доби Ренесансу, бо колись безпосереднє копіювання перейшло в місцеві традиції.

Виставка експонуватиметься до 16 серпня, тож щиро запрошуємо у такий духовний, душевний та одночасно наївний світ подільської ікони!