Пам'яті Майстра. Виставка Ігоря Ященка

Оцініть матеріал!
(0 голосів)

Період роботи виставки: 29.01.2021-07.02.2021

10 січня 2021 р. пішов з життя прекрасний художник і давній друг нашого музею Ігор Ященко. Цього року ми планували його виставку, яка мала поповнити збірку музею непересічними творами нашого земляка, проте, не судилося. Наразі, пам’яті художника підготовлено виставку робіт з колекції музею, яка триватиме до 7 лютого.

Митця з нашим музеєм зв’язали більш як 40 років творчої співпраці. У збірці нараховується 31 твір – перший з них датований 1977 р., останні – 2015 р. Між цими датами – важливі події у біографії художника і в історії країни.

Перше професійне визнання по закінченню Дніпропетровського художнього училища (1969 р.) та Харківського державного художньо-промислового інституту (1974 р.) Ігор Ященко здобув як аквареліст. Його включали у пленерні групи молодих талановитих акварелістів у різних куточках тодішнього Радянського Союзу, а саме в Україні, на Далекому Сході, Примор’ї, Поволжі, Туркменії, його роботи з 1976 р. експонувалися на обласних, республіканських, міжнародних виставках. «Акварельний період» представлений у збірці музею урбаністичними пейзажами (1977–1979 рр.), архітектурною серією старої Вінниці (1987–1988 рр.), оповідним комплексом подій декабристського руху, пов'язаний з Тульчином (який свого часу був особливо відмічений професором живопису С. Подерв'янським, 1986–1987 рр.). Графічні роботи зберігаються у багатьох художніх музеях, зокрема, Запоріжжя, Хмельницького, Вінниччини тощо.

На наступному етапі творчої еволюції майстра провідне місце зайняв олійний живопис. Це були часи, коли була знята «залізна завіса», що стояла на заваді авангардних мистецьких течій. Для митця доби постмодерну, якій притаманний «іронічний перегляд минулого», не існує стилістичних кордонів. Ященко був захоплений радістю буття фовіста Рауля Дюфі і мистецькими розвідками сюрреаліста Хоана Міро, але найближчою для нього стала безмежна багатоликість абстрактного експресіонізму – течії, що мала на меті «вивільнення свободно струменіючого кольору від доктринерських законів форми» (Карл Рурберг). Наразі, манера вінницького художника стала відома у мистецьких колах України та за її межами відмовою від сюжетної конкретики, акцентом на колористичну домінанту емоційного строю твору, багатою культурно-асоціативною палітрою. За роботу «Мертва натура на сірому» митець отримав Гран-прі на Всеукраїнській трієнале «Живопис-2007». Натура у статусі terra incognita є героєм масштабних, суто «ященківських» полотен «Змій» та «Руда перука» (2009 р.), подарованих музею автором.

img01.jpg
Ігор Ященко
img01.jpg
img02.jpg
Мури. Відображення. 2010 р., полотно, олія
img02.jpg
img03.jpg
Мури навесні. 2010 р., полотно, олія
img03.jpg
img04.jpg
Стара Вінниця. 2010 р., полотно, олія
img04.jpg
img05.jpg
Зимовий Чернятин. Палац Вітославських-Львових. 2015 р., полотно, олія
img05.jpg
img06.jpg
Пристань у Могилеві-Подільському. 2015 р., полотно, олія
img06.jpg
img07.jpg
Панорама старого Немирова. 2015 р., полотно, олія
img07.jpg
img08.jpg
Просценіум. 2009 р., полотно, олія
img08.jpg
img09.jpg
Змій. 2009 р., полотно, олія
img09.jpg
img10.jpg
Арешт декабриста Павла Пестеля у Тульчині. 1986 р., папір, акварель
img10.jpg
img11.jpg
Вид із Старого міста. 1987 р., папір, акварель
img11.jpg
img12.jpg
Дрезден ХVІІІ ст. 1986 р., папір, акварель
img12.jpg
img13.jpg
Відкриття персональної виставки живопису Ігоря Ященка «Просценіум – ІІ», 2016 р.
img13.jpg
img14.jpg
Відкриття виставки «Пам’яті Майстра», 29 січня 2021 р.
img14.jpg
img15.jpg
img15.jpg
img16.jpg
Відкриття виставки «Пам’яті Майстра», 29 січня 2021 р.
img16.jpg
img17.jpg
Відкриття виставки «Пам’яті Майстра», 29 січня 2021 р.
img17.jpg
img18.jpg
Відкриття виставки «Пам’яті Майстра», 29 січня 2021 р.
img18.jpg
previous arrow
next arrow
PlayPause

Знаковий у творчому доробку художника і у нашій колекції твір «Просценіум» 2009 р., де мистецтво постає грою у світі уяви. Він дав назву двом персональним виставкам. Загалом, персональні виставки майстра у 1990–2000-х рр. експонувалися у Нью-Йорку, у найпрестижніших виставкових просторах Києва, Запоріжжя, Хмельницького, Вінниці. У 2016 р. відбулася виставка «Просценіум-ІІ» у великій виставковій залі краєзнавчого музею, яка стала помітним явищем для регіону. Експозиція, побудована за принципами одвічних координат – горизонталі обрію та вертикалі космосу – відповідала творчому мисленню автора, його світосприйняттю, і тому кожна робота і їхня взаємодія випромінювали потужну енергію.

Особливою сторінкою у творчості художника стала участь в історико-мистецьких проєктах, організованих нашим музеєм у співпраці з Вінницькою обласною організацією Національної спілки художників України – «Вінницькі Мури: погляд крізь віки» (2010 р.) і «Міста і містечка: героїчні віхи у плині буття» (2015 р.). Серія історичних краєвидів стала ніби містком, що поєднав ранній і зрілий періоди біографії майстра. Звертаючись до сюжетної конкретики, він не відмовляється від самоцінної вартості живопису, що наповнює кожну картину багатими змістовими обертонами. Чого тільки варта у живописному прочитанні одвічна грязюка провінційного закутка у «Панорамі старого Немирова», що під пензлем художника набула відтінків перлів і старого срібла, або коштовний зелений у зимовій «Старій Вінниці», мажорний колористичний акорд «Вінниці навесні» та видіння примарного білого у «Пристані Могилева-Подільського». Кожна з шести робіт справляє незабутнє враження як на мистецького гурмана, так і на глядача без музейного досвіду. Виставка надає можливість пройти разом з митцем його творчий шлях, переконатися у цілісності його особистості.